A
NIVEA a világon az egyik legmegbízhatóbb kozmetikai márka, melynek a létrejöttéhez három nagyszerű elme közös víziója kellett. Az egész 1911-ben kezdődött, amikor a gyógyszerész végzettségű, jövőbe látó vállalkozó, Dr. Oscar Troplowitz felismerte az euceritben, a Dr. Isaac Lifschütz vegyész által kifejlesztett emulgeálószerben rejlő lehetőségeket. Az eucerit hozzáadásával vízből és olajból hosszan elálló krém készíthető. Az euceritet eredetileg orvosi célra tervezték használni, ám Prof. Paul Gerson Unna dermatológus, aki nagyra becsülte Dr. Lifschütz szakértelmét, bemutatta a professzort Dr. Troplowitz-nak, aki azonnal felismerte, hogy a víz-olaj emulzió tökéletes alapja lehet a kozmetikai krémeknek. Már csak egy névre volt szükség. Dr. Troplowitz nem tett mást, csak a krémre pillantott. Hófehér színéből kiindulva a terméket
NIVEA-nak nevezte el, mely a latin nix, nivis (hó) szóból ered.
A több évi kutatómunka és kreatív tervezés meghozta végre a gyümölcsét: 1911 decemberében piacra került a
NIVEA. Megszületett az első bőrápoló krémünk. Dr. Troplowitz a legelső pillanattól fogva azt tűzte ki céljául, hogy kiváló minőségű és mindenki számára elérhető termékeket fejlesszen ki. A
NIVEA hatalmas, az összes bőrtípus igényeit szakértelemmel kielégítő jelenlegi termékskáláján keresztül Dr. Troplowitz célja ma is megvalósul. Terveink szerint az elkövetkező 100 évben sem lesz ez másként.
A különleges bőrápoló hatóanyagnak, az euceritnek köszönhetően a
NIVEA igencsak hamar bejárta az egész világot. A
NIVEA egyik alapítója, Dr. Isaac Lifschütz által feltalált eucerit alkalmazásával a bőrápoló krém hosszú időn át felhasználható maradt, ami lehetővé tette a
NIVEA Creme megjelenését 1911-ben. Ez volt az első bőrápoló krém, melyet úgy lehetett a világon bárhova elszállítani, hogy közben nem változott a minősége és az állaga. Három év alig telt el a
NIVEA Creme hamburgi piacra kerülése után és a krémet már minden kontinensen lehetett kapni, és az eladott mennyiségnek majdnem a felét a tengerentúlon értékesítették. 1914-re a termékeinket már nem csak Hamburgban állítottuk elő, hanem Buenos Aires-ben, Koppenhágában, Mexikóban, Moszkvában, New York-ban, Párizsban és Sydney-ben is. Akkoriban ez a fajta gyors nemzetközi terjeszkedés ismeretlen volt a kozmetikai iparban. Felderítetlen vizeken jártunk, ami azt jelentette, hogy gyakran némi leleményességre is szükségünk volt, amikor a
NIVEA-t egy új piacra akartuk bevezetni.
Dél-Afrikában például a hirdetéseinket nem csak egy, hanem három nyelven (angolul, illetve zulu és xhosa nyelven) is meg kellett jelentetnünk. Az Egyesült Királyságban a NIVEA Creme kék tégelyét le kellett cserélnünk műanyag csomagolásra, mert rájöttünk, hogy a britek az alumínium dobozkát a cipőpasztával azonosítják. Az olyan hideg éghajlatú országokban, mint Ausztria, azt hangsúlyoztuk, hogy a termékeink óvják a bőrt a hóban, a szélben és az esőben. Eközben a NIVEA Sun termékcsaládot és a meleg éghajlatokon inkább használatos egyéb termékeinket intenzívebben reklámoztuk például Ausztráliában, és ezt ma sem tesszük másként.
A szokásosnál jóval hamarabb tartottuk fontosnak, hogy a bőrápolási termékeinket a különböző országokban jelentkező igényekhez igazítsuk. Az 1930-as években például látható volt, hogy Ázsiában óriási a kereslet a bőrt fehérítő termékek iránt. Kifejlesztettük tehát a NIVEA Fehérítő krémet, mely azonnal sikert aratott. A mai napig a fehérítő összetevőket tartalmazó NIVEA termékekből fogy a legtöbb Ázsiában.
A NIVEA napjainkban a világ egyik legmegbízhatóbb márkája. A termékeink bárhol kaphatóak az elhagyott ausztrál vidékektől kezdve a Sziklás-hegység csúcsáig. Mindeközben a legtöbb országban, ahol a termékeinket áruljuk, a lakosok a NIVEA-t helyi márkának vélik: ennél nagyobb bókot nemigen tudunk elképzelni a rajongóink részéről. Nagy örömmel nézünk a következő 100 vagy akár még több év elébe, melynek során elhozhatjuk Hozzád és a világ minden más tájára is a NIVEA-t.